Nemții sunt reci

       Astăzi  vreau să discut o prejudecată foarte răspândită la noi în țară. Aia că nemții sunt reci.

      Experiența mea de până acum? Nici țipenie de așa ceva. În comparație cu noi, latino-balcanicii, sunt într-adevăr mai reținuți, dar până la a fi cu adevărat reci e cale lungă. Din cele câteva zeci de persoane cu care am lucrat până acum, medici și asistente deopotrivă, doar vreo două s-au purtat mai de sus și mai respingător cu mine.

      Colegii rezidenți au fost în mare parte drăguți și mă întreabă aproape zilnic cum mă descurc, iar câteodată mai și glumim. Când ne întâlnim la cantină mă invită să stau cu ei la masă. Am trei oberarzti pe interne, doi germani și un grec. Toți ne tutuim fără nicio problemă, iar atitudinea lor e una pedagogică și sunt de treabă. Mi-am spus deseori că și dacă aș avea colegi rezidenți foarte nesuferiți, tot aș rămâne la clinica asta pentru că oberii sunt de treabă și am foarte mult de învățat de la ei. Nu am văzut pe nimeni să-și dea aere de importanță.

       Senzația de răceală pe care o percepem noi este, cred, din cauza barierei de comunicare. Noi nu știm să ne exprimăm ca lumea gândurile în germană, ei poate se tem că dacă spun ceva nu sunt înțeleși cum trebuie. Și aici vreau din nou să subliniez faptul că pentru doritorii de a profesa medicina în Germania, nivelul B2 este minimum minimorum. Învățați germana cât puteți de bine, nu vă limitați la B2 pentru că nu este suficient pentru o comunicare eficientă cu pacienții și colegii. Cu cât știți germană mai bine, cu atât va fi mai ușor începutul. Iar începutul este foarte greu și chiar decisiv, aș putea spune, pentru viitorul vostru la clinică.

      Pacienții și aparținătorii fac rareori mutre când au de a face cu un medic străin și sunt de-a dreptul încântați când văd că le răspunzi competent la întrebări și că încerci să le rezolvi problemele. Din nou comunicarea este esențială. Cred că în acest caz informațiile neclare și nesiguranța, neliniștea, sunt mai neplăcute pentru pacienți și aparținători decât un diagnostic sumbru.

       Nemții nu sunt reci. Myth busted!

Pe curând!

Comentarii

  1. :)) mai stai vreo 2-3 ani pe acolo, mai vorbim dupa.. si stiu ce spun, doar sunt maritata cu un neamt. Sunt reci, rautaciosi si invidiosi. Si nu accepta lesne strainii. tu ce vezi acum e numai fatada, frumos facuta, pentru ca au nevoie de noi, sa le umplem golurile. MAi asteapta, si ai sa te convingi ! o singura rugaminte: cand imi vei da dreptate, sa ma anunti te rog frumos! am nevoie de confirmari, ajuta la psihic

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevarat!!!!!!!!!!!!!!

      Ștergere
    2. Uite, sunt deja de aproape un an și jumătate aici, iar experiența a rămas în continuare pozitivă. Deci poate că adevărul se află undeva la mijloc.

      Ștergere
    3. Reci? Nu
      Eu ii percep asa, asta la modul absolut general: sunt mai atenti , n-au logoreea aia de care suferim multi dintre noi, sunt mai directi, eventual mai sinceri si pot fi perceputi ca individualisti.
      Aveam si eu un mit. Credea ca in Ro sunt foarte multi alcoolici dar nu mi-e rusine nici cu acestia, mai ales cand au cate-un pui de sarbatoare. Zici ca se cern numai aia spritzuiti pe strazi si-n trenuri si peste tot.

      Ah, iar femeile sunt urate. Asta e absolut offtopic dar nu ma pot abtine.
      Si nu m-am dumirit inca ce-i cu asigurarile lor de sanatate , am eu un fix cu dintisorii sau la ei Zana Maseluta e o Baba Cloanta deghizata?

      Ștergere
  2. Sincer să fiu, situația la mine este destul de bună din acest punct de vedere. Poate mă ajută și aspectul fizic (sunt blond și am ochi albaștri)... Dar atitudinea multora dintre ei, mai ales a oberilor, mă face să mă simt foarte apreciat. Iar cei câțiva frustrăței mai mult mă amuză prin comportamentul lor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua, de aproape 3 luni sunt si eu medic "Hospitant" in Germania... Sunt reci si rautaciosi, fatada este spoita in roz, acolo unde au nevoie de noi. Nu e nevoie de stat cativa ani aici pentru a simti asa ceva. Dar inainte de a veni aici, din proprie initiativa, am trait cativa ani buni si in mizeria, superficialitatea, prefacatoria alor mei.

      Ștergere
  3. necititule,Romanaia nu se afla in Balcani

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc pentru un comentariu inutil. Romanaia nici nu există, prin urmare nu are cum să se afle în Balcani. Pe de altă parte, dacă ai vrut să te referi la România, arată-mi în text cu subiect și predicat unde am scris că România se află în Balcani.
      Iar dacă din toate ideile cuprinse în text, tocmai de adjectivul „latino-balcanic” te-ai găsit să te legi, înseamnă că nu ești decât un troll care duminică seara nu are altceva mai bun de făcut decât să citească blogul unui necitit.

      Ștergere
  4. Sunt niste răutăcioși, chiar și bătrânii. Munții noștrii aur poartă noi cerșim din poartă în poartă....Vai de cei care ne conduc.....

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu nu sunt medic dar sunt căsătorită cu cetăţean german şi pot să spun că cu mine nu este rece deloc soţul meu!
    El este rece numai cu rudele lui, cu cunoscuţii ,cu prietenii şi cu străinii !!!
    Mie îmi acordă cea mai mare atenţie şi este foarte grijuliu cu mine!
    Şi în România sînt români reci şi români sufletişti ca şi aici în Germania de fapt la există nemţi sufletişti şi nemţi reci !!!
    Peste tot sunt fel şi fel de OAMENI!!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum ajungi medic în Germania - Partea I: limba germană

Cum ajungi medic în Germania - Partea a VII-a: despre Approbation

Cum ajungi medic în Germania - Partea a XI-a: alte informații